buku jutawan

Saturday 24 August 2013

cara-cara untuk membuat akaun online banking bank islam

Assalamualaikum,,

    Insyaallah , hari ini kita akan kongsikan bagaimana untuk membuat akaun online banking untuk bank islam.  Baru-baru saya telah mewujudkan akaun online bank islam sendiri dan saya rasa elok juga untuk kita kongsikan kepada orang ramai agar dapat kita sama-sama saling bantu memudahkan semua orang..

Saya akan ajar dengan step by step....


1. cara yang pertama mestilah kita perlu ada akaun bank islam sendiri. Kalau belum ada pergilah mana-mana pusat bank islam untuk mewujudkan akaun bank islam.

kaunter bank islam


2.Bila sudah ada akaun bank islam, step yang seterusnya ialah pergi ke mana-mana mesin atm bank islam dan masukkan kad seperti biasa. bila sudah masuk ambik pilihan "lain-lain" lepas tuu masukkan 6 digit number pin kat, kadang2 dya suruh kita masukkan number pin tu banyak kali untuk mengelakkan kita kesilapan. 

ni laa mesin atm bagi sesiapa yg tak tahu!!

3. Step seterusnya ialah buka website bank islam, dalam website itu cari "register online" ataupun boleh click "first time login". Lepas tu dy akan mintak kita masukkan number kad bank islam dan number pin yang kita daftar dekat atm tadi .
ni laa website bank islam

4. lepas tu anda bleh guna online banking dan buat pelbagai transaksi dengan mudah. the end



Harap entry kali ni dapat membantu semua orang yang baru berjinak dalam dunia online banking

No comments:

Post a Comment

jom langsing

Popular Posts